Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Închide Damen Șantierul Naval de la Mangalia? Oficial: "Fondurile sunt dificil de susținut la nesfârșit"
WhatsApp
Damen transmite prima poziție oficială în scandalul generat de posibila închidere a șantierului și de protestele continue ale angajaților. 

"Nu dorim să “trenăm” negocierile. Se poate observa că nu am prezentat o poziție publică până nu am avut un dialog intern cu sindicatul și angajații DSMa, considerând că este necesar sa calibrăm comunicarea într-un mod responsabil.

Am prezentat intern, în cursul zilei de 16.01.2023 soluții constructive, pornind de la consultările anterioare, care să fie corelate cu realitățile concrete actuale ale industriei navale mondiale și cu perspectivele de dezvoltare comerciala a șantierului. Negocierile sunt în desfășurare și suntem încrezători în găsirea unei soluții, printr-o comunicare mai eficientă și mai puține tensiuni, care nu aduc niciun beneficiu părților implicate," informează Damen. 

Compania precizează că șantierul din Mangalia este susținut cu influxuri de capital, eforturi care însă nu vor putea continua la nesfârșit dacă șantierul este nesustenabil și neproductiv. 

"In momentul de față, compania Damen este singurul acționar care susține financiar șantierul DSMa (cu influxuri de capital) și trebuie să realizăm că aceste eforturi sunt dificil de susținut la nesfârșit, dacă șantierul nu este sustenabil și productiv. Damen și-a demonstrat capabilitățile și faptul că poate face performanță în industria navală românească la Damen Shipyards Galați, care a fost transformat în cel mai modern șantier naval din România, prin investiții și re-tehnologizare. Damen Shipyards Galați este singurul șantier naval din România care a produs nave militare după 1990. Damen a proiectat și construit la Galați peste 30 de nave militare de înaltă complexitate pentru 13 țări, inclusiv țări membre NATO și UE (nu și pentru România din păcate). Câteva dintre aceste nave proiectate și produse la Galați sunt cele mai mari și complexe nave militare produse vreodată în România," informează Damen. 

"Referitor la posibila restructurare: reiterăm faptul că există, într-adevăr, o propunere de reorganizare a activității. Dar cel mai important este faptul că această propunere este de a angaja mai mulți oameni în producție, reducând în același timp aparatul administrativ, prin redirecționare către activități de producție. Cu alte cuvinte, vom angaja personal în producție pentru a genera eficienta si venituri, precum si pentru a flexibiliza aparatul administrativ. Această reorganizare este necesară pentru eficientizarea și flexibilizarea întregului șantier și, împreună cu procesul de retehnologizare, poate soluționa situația actuala. Până acum acționarul majoritar, Ministerul Economiei, nu a aprobat această reorganizare. Suntem încrezători în strategia noastră. Putem face din DSMa un șantier performant. Am făcut-o la Galați, o putem repeta la Mangalia daca vom implementa noua strategie pe termen lung," arată compania olandeză. 

Damen vinde mai multe imobile care aparțin Șantierului

Damen și-a anunțat intenția de a vinde mai multe clădiri și terenuri ce aparțin Șantierului din Mangalia. Compania spune că va folosi banii pentru "a reinvesti". 

"Despre vânzarea unor imobile. Este vorba despre vânzarea unor active neesențiale, imobile care nu au legătură cu producția si utilizarea sumelor obținute (in absenta altor fonduri) pentru a reinvesti și pentru a îmbunătăți alte imobile destinate angajaților sau clădiri pentru operațiuni de producție. Aceste fonduri vor fi folosite și pentru a introduce tehnologii noi, cum ar fi noul echipament de sudură, care îmbunătățește eficiența sudurii cu peste 20%.

Deși conducerea șantierului are dreptul legal de a vinde aceste imobile, pentru un act managerial transparent și responsabil am informat asupra acestui lucru atât Consiliul de Supraveghere, cât și acționarul majoritar," mai precizează Damen. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Economie Vezi toate articolele
pixel