Guvernul a aprobat, miercuri, un memorandum în baza căruia va acorda un ajutor de stat cu un buget total de 300 de milioane de lei, sub formă de grant, operatorilor care efectuează transport rutier de mărfuri şi transport persoane pentru a compensa creşterea preţurilor la combustibil, a anunţat purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru.
"A fost aprobat memorandumul cu tema 'Încadrarea schemei de ajutor de stat pentru compensarea preţului la combustibil generat de conflictul armat din Ucraina în politicile economico-bugetare şi financiare ale statului român'. Guvernul va acorda un ajutor de stat operatorilor care efectuează transport rutier de mărfuri şi transport persoane pentru a compensa creşterea preţurilor la combustibil. Acest ajutor, care va fi acordat sub formă de grant, are un buget total de 300 de milioane de lei, valoarea fiind de 50 de bani pe fiecare litru de combustibil achiziţionat în limita a 100.000 de euro pentru fiecare firmă, în total, numărul de beneficiari fiind 3.000 în fiecare an", a declarat Cărbunaru, într-o conferinţă de presă, la Palatul Victoria.
El a precizat că schema de ajutor se va aplica până la finele anului 2023 şi va fi finanţată de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor.
"Este o măsură care face parte din pachetul 'Sprijin pentru România', lansat în urmă cu o lună de prim-ministrul Nicolae Ciucă, alături de liderii coaliţiei, un pachet în valoare de 17,3 miliarde de lei, din care 60% sunt direcţionate în favoarea susţinerii economiei", a explicat purtătorul de cuvânt al Guvernului.
Augustin Hagiu, președintele FORT, spune că ajutorul este departe de a fi o soluție ideală, însă tot e bine că există o astfel de intenție. Subvenția de 50 de bani/litru e "apă de ploaie", însă sunt bani "de luat, nu de dat", a spus liderul FORT într-o intervenție în exclusivitate pentru ȘitiriDiaspora.
"Pe scurt, pe românește, vă spun că 'e de luat, nu e de dat'. E apă de ploaie, dar și apa de ploaie poate fi bună la udat, măcar pentru jumătate de zi. Așa suntem în momentul de față.
Transportatorii care vor supraviețui acestei creșteri a prețului la combustibil sunt cei care își reglează tarifele la nivelul la care să-și acopere costurile operaționale plus o marjă de profit rezonabilă.
Transportatorii sunt prestatori de servicii și în momentul în care cresc costurile trebuie să le transferi. Nu ai cum să reziști altfel.
Cei 50 de bani pe litru sunt apă de udat grădina. Dar sunt de luat.
Atât s-a putut. Așa e la "Românica".
Ungaria a plafonat prețul carburanților, bulgarii și-au luat măsuri din timp și au crescut valoare diurnei. Polonia, la fel. Fiecare țară s-a protejat, culmea, țări care nu au rezerve, așa cum se laudă guvernul nostru.
Guvernul se laudă că avem rezerve, dar cu ce ne ajută. Are statul vreo stație PECO?", a spus Hagiu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News