Publicitate
„Au fost depuse 19 oferte pentru electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca- Oradea- Episcopia Bihor- Frontieră (166,2 km)! Achiziția derulată de CFR SA este împărțită în 4 loturi și are ca principal obiectiv creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă”, transmite Sorin Grindeanu.
El precizează că pentru Lotul 1 (Cluj-Napoca - Aghireș), cu o valoare estimată de 1,50 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 5 operatori economici din România, Austria, Italia, Franța și Turcia, pentru Lotul 2 (Aghireș - Poieni), cu o valoare estimată de 1,47 de miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 4 operatori economici din România, Franța, Italia și Turcia, pentru Lotul 3 (Poieni - Aleșd), cu o valoare estimată de 2,16 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 4 operatori economici din România, Franța, Italia și Turcia, iar pentru Lotul 4 (Aleșd – Frontieră Ungaria), cu o valoare estimată de 2,41 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 6 operatori economici din România, Austria, Franța, Polonia și Turcia.
Proiectul are o valoare totală estimată de 7,54 miliarde de lei (fără TVA) și este finanţat prin PNRR.
„Contractele prevăd inclusiv lucrări pentru modernizarea stațiilor, inclusiv haltele de mișcare, modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare, modernizarea podurilor, podețelor, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor, construcția unor facilități pentru persoanele cu dizabilități, montarea de panouri fonoabsorbante și soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot, construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice), modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului, maximizarea capacității de tranzit, asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de mișcare, instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R) și modernizarea echipamentului de telecomunicații. Pentru fiecare contract durata de proiectare este de 6 luni, iar pentru execuție este de 36 de luni”, încheie Grindeanu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News