Ministrul românilor de pretutindeni, Natalia Intotero, a declarat, marţi, la Craiova unde a prezentat obiectivele celei de-a doua etape a campaniei naţionale ''Informare acasă! Siguranţă în lume!'', că pentru reîntoarcerea acasă a românilor plecaţi în străinătate este important ca şi primarii să-şi creeze o legătură directă cu cei din localităţile lor, pentru că mulţi nu mai ştiu nimic despre ceea ce se întâmplă acasă de mulţi ani.
Natalia Intotero a mai afirmat că în anul 2017, potrivit unei cercetări a Institutului Naţional de Statistică, circa 200.000 de români au ales să plece în afara graniţelor ţării în căutarea unei oferte de muncă sau să studieze, însă există şi mulţi români care se întorc în ţară.
"Mulţi îşi doresc"
"Prin Ministerul Fondurilor Europene există programul care îi încurajează pe conaţionalii noştri să se întoarcă acasă şi să îşi deschidă o afacere intitulat Diaspora Start-Up. (...) Din discuţiile purtate cu românii plecaţi în afara ţării, am aflat că ei îşi doresc foarte mult o mai bună informare cu privire la ceea ce se întâmplă în ţară şi în primul rând cu privire la ceea ce se întâmplă în localităţile de unde ei au plecat. Foarte mulţi nu au mai reuşit, din diferite cauze, să ajungă acasă de 2-3 ani sau chiar de 8-10 ani. Mulţi îşi doresc ca mai devreme sau mai târziu să se întoarcă acasă, iar această întoarcere depinde şi de informaţiile pe care le au de la dvs., primarii. Pentru că există localităţi în care primarii şi-au deschis o comunicare directă cu cei plecaţi pe tema investiţiilor, locurilor de muncă etc. şi în acele localităţi foarte mulţi români plecaţi s-au întors acasă", a spus Intotero, la Craiova, în cadrul unei întâlniri cu autorităţile locale din Dolj cărora le-a prezentat campania naţională "Informare acasă, siguranţă în lume!".
"Nu ne dorim ca românii noştri să plece"
Potrivit Nataliei Intotero, campania se adresează românilor care muncesc în străinătate sau care îşi caută un loc de muncă în alte ţări şi care au nevoie de informaţii pentru a se proteja de eventualele riscuri la care s-ar putea expune.
"Nu ne dorim ca românii noştri să plece în afara graniţelor, dar dorim să le aducem la cunoştinţă riscurile la care ei se expun dacă pleacă neinformaţi, începând de la momentul călătoriei şi până la informaţiile pe care trebuie să le aibă despre locul de muncă etc. Nu trebuie să îşi caute un loc de muncă prin intermediul internetului, pentru că nu întotdeauna firmele care prezintă acolo locurile de muncă nu sunt cele mai bine intenţionate", a mai spus ministrul românilor de pretutindeni, menţionând că foarte important în acest demers este ca autorităţile locale şi judeţene să se implice în derularea campaniei.
"Vom acţiona ca vectori pentru a facilita transmiterea acestor informaţii"
La rândul său, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Dolj, Ion Prioteasa, a afirmat că această campanie aduce în atenţia celor care îşi propun să lucreze, să studieze sau să se stabilească în străinătate atât oportunităţile, cât şi riscurile şi situaţiile care trebuie evitate, atât drepturile, cât şi responsabilităţile.
"De la nivelul autorităţilor publice locale, noi vom proceda, aşa cum am făcut şi cu ocazia altor proiecte, vom acţiona ca vectori pentru a facilita transmiterea acestor informaţii de către potenţialii beneficiari. De altfel, Aeroportul din Craiova, care se află în subordinea CJ Dolj, se adresează la 500.000 de călători anual, iar colegii noştri de acolo îşi pot da întregul concurs pentru a pune la dispoziţia călătorilor informaţiile şi îndrumările prezentate de dvs.", a spus Prioteasa.
La întâlnirea organizată, marţi, la sediul Prefecturii Dolj au participat reprezentanţi ai autorităţilor judeţene şi locale, şefi de instituţii şi primari.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News