"Este foarte important să transmitem INDEX-ul. Acesta reflectă consumul exact din perioada respectivă, fiind folosit în emiterea următoarei facturi. Trebuie să înțelegem că, dacă nu avem acest index transmis, se vor aplica alte reguli de facturare. Fie vom folosi o citire de regularizare de la distribuitorul de energie electrică sau gaze naturale, dacă există, dacă a făcut o citire în teren. Dacă nu, vom factura fie pe convenția de consum sau pe o cantitate estimată de energie electrică. Este foarte important să transmitem indexul, pentru a reflecta cantitatea de energie consumată", explică Ioana Krekan, manager Activare şi Facturare Enel.
"Fiecare client are o perioadă dedicată în care-și poate transmite indexul lunar, atât la energie electrică, cât și la gaze naturale. În cazul clienților Enel Energie și Enel Energie Muntenia, clienții găsesc în pagina a treia a facturii detaliile despre perioada și modalitatea de transmitere a indexului.
Una din metodele prin care un client își poate transmite indexul este aplicația MyEnel. Acolo poți transmite mult mai ușor indexul folosit în calcularea facturii", mai spune reprezentanta Enel.
"Este important să știm că pe factura de energie electrică sau gaze naturale regăsim seria contorului nostru. Mulți locuim la bloc, unde sunt destul de multe contoare și nu știm exact care e al nostru. Ca să nu citim contorul vecinului, în factura se găsește seria de contor. Ne putem uita la aceasta și să comparăm cu ce avem pe scară sau unde sunt instalate toate contoarele.
Odată ce avem confirmată seria de contor, putem citi pe afișajul contorului ceea ce este încadrat la cadranul 1.8.0. O să vedem că cele electronice, afișajul se tot schimbă, pentru că sunt mult mai mulți indicatori care pot fi vizualizați. Pentru consumul de energie electrică, trebuie să ne uităm la cadranul 1.8.0. Este destul de evident și simplu să-l identificăm doar uitându-ne la ecran.
Mai sunt clienți care au vechile tipuri de contoare cu disc. Sunt destul de puține și se înlocuiesc încontinuu. Acolo este mult mai simplu. Avem un singur afișaj și se poate citi foarte ușor", precizează Krekan.
În cazul în care nu am transmis indexul, spuneam că sunt mai multe modalități prin care se emite factura. Dacă nu există regularizarea, vom factura pe convenția de consum, dacă ea există, sau vom folosi estimatul de distribuitor. Oricum ar fi, factură vom avea emisă pe unul din aceste criterii. Dacă ajungem în această situație, este recomandat ca măcar luna următoare să putem să facem acest lucru, să transmitem indexul în vederea regularizării", conchide managerul Activare şi Facturare din cadrul Enel.
VIDEO
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News