„E un moment care începe să devină uzual. În urmă cu câteva zile a fost semnat primul contract pentru lotul Ploiești - Buzău. Apreciez că este foarte important să asigurăm acest ritm de coerență derulării întregului program, pentru că obiectivul asumat pentru anu acesta e ca până pe 31 decembrie să fie semnate toate contractele pentru Autostrada Moldova.
E un proiect așteptat de foarte mult timp de români și e datoria noastră să asigurăm că tot ceea ce înseamnă așteptările populației, cât și asumarea din partea guvernului se va realiza ”, a spus Nicolae Ciucă, prezent la semnarea contractului între CNAIR și compania Pizzarotti pentru execuția Lotului 1 al Autostrăzii Ploiești-Buzău (secțiunea A7).
El spune că sunt alocate sume importante pentru A7 - 12 miliarde de euro prin PNRR și 9 miliarde de euro prin fondurile de coeziune.
„Tot ceea ce trebuie făcut în continuare este să facem tot ceea ce depinde de noi, astfel încât aceste obiective să poată avea ritmicitatea necesară pentru a ne încadra în trermenele asumate”, conchide Ciucă.
La rândul său, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a precizat că este al doilea contract dintr-un total de 13.
„În cazul contractului de față vorbim de aproximativ 1,5 miliarde de lei fără TVA, de 21 de kilometri de autostradă și de un termen de execuție de 20 de luni. Mă aștept ca cei care au câștigat să înceapă să lucreze pe teren. Să vă țțineți de termenele contractului”, menționat Grindeanu.
Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, vicepremierul Sorin Grindeanu, a semnat marţea trecută, la Buzău, primele două contracte pentru Autostrada Moldovei A7. Primul contract vizează finanţarea prin PNRR a construcţiei celor 63 de kilometri ai tronsonului Ploieşti-Buzău.
"Am semnat două contracte. Primul contract, de finanţare pentru întreaga secţiune de la Ploieşti la Buzău, de 3,8 miliarde de lei fără TVA. E cel mai important contract de finanţare prin PNRR semnat până acum (...) S-a semnat pe întreg tronsonul'', a declarat ministrul Transporturilor.
Al doilea contract, semnat cu executanţii, vizează construcţia primului sector al autostrăzii, respectiv lotul 2 Mizil-Pietroasele, în lungime de 28 de kilometri.
"Această secţiune între Ploieşti şi Buzău este împărţită în trei loturi. Azi s-a semnat pentru lotul 2. Suntem aproape de a semna şi pentru lotul 1. Pentru lotul 3 aşteptăm sentinţa unei instanţe care are prevăzut termenul la sfârşitul acestei luni, undeva pe 22-23 iunie, şi apoi vom trece şi la semnarea acestui contract. Le-am dat target celor de la CNAIR (...) ca până la sfârşitul acestui an să semneze toate contractele pe A7, în număr de 13 (...), astfel încât să existe patru ani pentru execuţie, până la finalul anului 2026 să fie terminate aceste lucrări (...) Toate cele 13 contracte sunt pe FIDIC roşu, ceea ce înseamnă direct execuţie şi vrem ca întreg A7 între Ploieşti şi Paşcani să fie semnat cu un an mai repede decât borna din PNRR", a mai spus Sorin Grindeanu.
Autostrada Moldovei A7 va avea în total aproape 440 de kilometri, de la Ploieşti până la Siret, la graniţa cu Ucraina.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News