Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Certificatul verde, obligatoriu din 15 octombrie în Italia: Draghi a semnat noul DPCM. Nu se mai poate lucra fără Green Pass!
WhatsApp
Prim-ministrul italian, Mario Draghi, a semnat decretul primului-ministru (DPCM) care conține liniile directoare privind obligația lucrătorilor de a deține și de a afișa permisul verde începând cu 15 octombrie. 
Certificatul verde (Green Pass), obligatoriu în Italia începând din 06 august

Certificatul verde este obligatoriu din 15 octombrie, Mario Draghi semnează Dpcm cu liniile directoare ale aplicării legii.

Supuși acestei măsuri sunt angajații din administrația publică, cei ai firmelor care contractează servicii de curățenie, catering, întreținere, furnizare de automate, cei care oferă cursuri de formare sau curierii care livrează corespondența la persoane fizice sau la birouri.

Certificatul verde, obligatoriu din 15 octombrie în Italia

 

Cei care așteaptă certificarea vor putea folosi în schimb documentele eliberate de unitățile sanitare publice și private, farmacii și laboratoare de analize. Cei care nu au certificare vor fi îndepărtați de la locul de muncă. Fiecare zi de absență va fi considerată nejustificată.

Te-ar putea interesa și: Pensia pentru badantele românce din Italia: Ghid de calcul. Află ce pensie ai putea încasa


Pașaportul verde devine așadar obligatoriu la locul de muncă începând cu 15 octombrie, după ce premierul Mario Draghi, la propunerea ministrului administrației publice Renato Brunetta și a ministrului sănătății Roberto Speranza, a adoptat printr-un decret al prim-ministrului liniile directoare privind obligația personalului din administrația publică de a deține și afișa certificatul verde COVID-19. Palatul Chigi a anunțat acest lucru într-o notă. În notă, Președinția Consiliului reamintește ce se va schimba începând de vineri, când certificatul verde va deveni obligatoriu la locul de muncă.

Draghi a semnat noul DPCM: Categoriile de angajați obligați să aibă Green Pass

 

"Pe lângă angajații administrației individuale, sunt supuși obligației de a avea certificat verde și angajații firmelor contractate pentru a furniza servicii de curățenie, catering, întreținere și automate, consultanții și colaboratorii și cei care oferă sau participă la cursuri de formare profesională, precum și curierii care livrează corespondența de birou sau privată în interiorul birourilor. Numai utilizatorii sunt excluși.

"Persoanele care așteaptă eliberarea unui certificat verde valabil vor putea folosi documentele eliberate de unitățile sanitare publice și private, farmacii, laboratoare de analize, medici de familie și pediatri de liberă alegere. Cei care nu au certificat verde vor trebui să fie îndepărtați de la locul de muncă", spune Palazzo Chigi. "Fiecare zi de absență de la locul de muncă, până la prezentarea certificatului verde, este considerată o absență nejustificată, incluzând în perioada de absență și eventualele sărbători sau zile nelucrătoare. În niciun caz absența certificării verzi nu va duce la concediere.

"Persoana responsabilă de control este angajatorul, care poate delega această funcție prin act scris unui anumit personal, de preferință cu calificare managerială. Orientările lasă la latitudinea angajatorului să stabilească metodele de punere în aplicare. Verificările pot fi efectuate la intrare, evitându-se întârzierile și cozile în timpul procedurilor de intrare, sau ulterior, prin măturare sau pe un eșantion zilnic de cel puțin 20 % din personalul de serviciu, asigurând rotația și, prin urmare, controlul întregului personal".

„Datorită vaccinărilor, Italia își recapătă o nouă normalitate“

 

"Pentru verificări, va fi posibilă utilizarea aplicației gratuite Verificare C-19. În plus, vor fi puse la dispoziția administrațiilor aplicații și platforme care să faciliteze controalele automate, după modelul celor realizate pentru școli și universități". De asemenea, Dpcm oferă o mai mare flexibilitate în ceea ce privește orele de intrare și ieșire. "Fiecare administrație - se precizează de fapt -, pentru a nu concentra un număr excesiv de personal pe sarcinile de verificare a certificării verzi, va trebui să asigure extinderea benzilor de intrare și ieșire de la locul de muncă a personalului angajat. Prin urmare, personalul va putea ajunge la locul de muncă și începe lucrul într-o perioadă mai lungă de timp.

"Cu liniile directoare privind permisul verde, adoptate astăzi de preșmierul Draghi printr-un decret al prim-ministrului, și cu decretul meu privind revenirea la prezență, cadrul este complet legal pentru ca, din 15 octombrie, administrația publică să revină la funcționarea completă, începând de la ghișee și back-office. Datorită vaccinărilor, Italia își recapătă o nouă normalitate, făcută din relații, inovație și servicii eficiente pentru cetățeni și întreprinderi. Reînnoirea contractelor, angajările și definirea planurilor integrate de activități și organizare (Piao) vor constitui un alt impuls pentru consolidarea capacității administrative și pentru punerea în aplicare a reformei și a investițiilor începute cu PNRP“ a subliniat  ministrul administrației publice, Brunetta, după semnarea Dpcm.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Sanatate Vezi toate articolele
pixel