"În cadrul evenimentului organizat joi la sediul Punctului de Trecere a Frontierei Giurgiu a fost efectuată pentru prima dată verificarea autenticităţii şi valabilităţii certificatelor digitale privind vaccinarea, testarea sau vindecarea. Cu această ocazie, poliţiştii de frontieră giurgiuveni, dar şi toţi poliţiştii de frontieră de la celelalte puncte de frontieră din ţară au început verificarea, la intrarea în ţară, a codurilor QR de pe certificatele digitale, conform prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului României privind măsurile de punere în aplicare a cadrului european pentru eliberarea, verificarea şi acceptarea certificatului digital al UE privind COVID pentru a facilita libera circulaţie pe durata pandemiei de COVID-19", a declarat joi, presei, şeful Centrului de Informare şi Relaţii Publice din cadrul IGPF, comisar şef Fabian Bădilă.
El spune că Poliţia de Frontieră Română este pregătită să asigure verificarea autenticităţii şi valabilităţii certificatelor digitale privind vaccinarea, testarea sau vindecarea, în toate punctele de trecere a frontierei.
La Punctul de Trecere a Frontierei Giurgiu au fost puse în funcţiune de joi patru astfel de cititoare fixe şi patru mobile, care demonstrează dacă cetăţeanul s-a vaccinat, data la care s-a vaccinat şi numărul de doze efectuate.
La nivel naţional funcţionează în toate punctele de frontieră peste 270 de cititoare de coduri QR.
În cazul în care se constată faptul că certificatul digital nu este valabil, respectiv, este neconform, situaţia este semnalată reprezentanţilor Direcţiei de Sănătate Publică din punctele de trecere a frontierei în vederea dispunerii de măsuri conform prevederilor Legii nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic, cu modificările şi completările ulterioare.
La eveniment a mai participat şi purtătorul de cuvânt al STS, Ovidiu Cătălin Chirca.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News