Blue Air a trimis în decembrie 2021, imediat după, notificare domnului Grindeanu și domnului Câciu, spunând: „noi nu ne putem plăti rata, să o plătiți în locul nostru, ca garant”.Ministerul Finanțelor (domnul Câciu) a plătit toate ratele lunare până astăzi, când vorbim, și le va plăti în continuare încă 54 de luni în locul Blue Air. S-au plătit în 2022 peste 50 de milioane de lei de Ministerul Finanțelor. A achitat ratele, fiind garant, ăsta este rolul garantului într-un contract de garantare, în locul Blue Air”, a explicat Cătălin Drulă.
„Ce nu s-a întâmplat: în momentul în care a făcut prima plată domnul Câciu, din câte știu eu, în ianuarie 2022, deci în prima lună a acestui an, imediat trebuiau executate garanțiile, ipoteci sau garanții, același lucru, făcute în numele statului de Blue Air. Curtea de Conturi este în prezent în control la Ministerul Finanțelor, să vadă cum s-a ajuns ca statul să fie prejudiciat prin faptul că, fiind chemat ca garant, nu a executat garanțiile pe care, la rândul său, le are, pentru că asta efectiv este un prejudiciu”, a adăugat Drulă.
Șeful USR mai spune că ministrul de Finanțe și ministrul Transporturilor sunt vinovați pentru situația creată.
„La domnul Câciu, presupun că este servilism de partid, deci l-a servit pe domnul Grindeanu fiind din același partid, din PSD: dom'le, nu executa, că altfel ajung eu proprietar la Blue Air și trebuie să muncesc. La domnul Grindeanu, acolo mi-e mult mai clar, foarte clar: a vrut doar să pună la adăpost, să nu aibă Blue Air în brațe, să nu se ocupe dumnealui”, a mai spus Drulă.
Operatorul aerian low-cost Blue Air a anunţat că va relua zborurile din 10 octombrie, precizând că pentru moment nu dispune de fondurile necesare plăţii combustibilului şi celorlalte cheltuieli operaţionale, necesare pentru zborurile planificate începând cu data de 12 septembrie.
"În ultimele 48 de ore conducerea executivă, Consiliul de Administraţie şi acţionariatul Blue Air au constatat faptul că nivelul vânzărilor de bilete a fost semnificativ afectat, iar sumele care au fost încasate de procesatorii de plăţi au fost blocate de către aceştia, astfel încât Societatea nu dispune în acest moment de fondurile necesare plăţii combustibilului şi celorlalte cheltuieli operaţionale, necesare pentru zborurile planificate începând cu data de 12 septembrie. În plus, toţi furnizorii de servicii esenţiale zborurilor au condiţionat furnizarea respectivelor servicii de plata datoriilor scadente. În acest context au fost analizate toate aspectele privind modalitatea de reluare cât mai rapidă a activităţii de zbor, discutându-se în mod direct cu zeci de furnizori critici ai companiei, respectiv aeroporturi, societăţi de handling, furnizori de combustibil, autorităţi de control al traficului aerian, precum şi cu proprietarul aeronavelor operate de Blue Air. În urma acestora, Societatea îşi propune să reia zborurile începând cu data de 10 Octombrie 2022", a anunțat compania.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News