Publicitate
„Domnul Grindeanu ştia ce urmează să se întâmple, dar nu le-a spus şi românilor ca să nu-şi cumpere bilete şi să ia ţeapă. Domnul Grindeanu s-a pus aici în Parlament la adăpost, în mai, printr-un amendament prin care Blue Air trece acum la AVAS - la acea autoritate care se ocupă de toate epavele comuniste - nu la Ministerul Transporturilor, cum era în Ordonanţa de Urgenţă prin care i s-a dat împrumut. Deci a mutat mortul din casă preventiv, în luna mai - s-a pus la adăpost atunci, ştiind că o să crape Blue Air, dar pe români i-a lăsat să-şi ia ţeapă.
Trebuie să dea explicaţii şi domnul Bode, cel care a dat Ordonanţă de Urgenţă în toamna lui 2020, prin care s-au dat 300 de milioane de lei cu care statul român rămâne pagubă acum, şi domnul Burduja, cel care a semnat garanţiile pentru acest împrumut. Atenţie, trebuia să semneze domnul Cîţu, dar şi-a luat concediu, într-o zi de 15 octombrie 2020 - ştim cu toţii, "o perioadă aglomerată de concedii" - a plecat domnul Cîţu de la Ministerul de Finanțe şi domnul Burduja, actualul ministru al digitalizării, atunci secretar de stat, a semnat Hotărârea de Guvern cu garanţiile, care sunt o batjocură. Sunt șase epave de avioane descompletate care dacă fac 5% din valoarea împrumutului e bine şi undeva un teren undeva în pădure la Băneasa care e neconstruibil, e numai pădure pe el”, a spus Drulă.
„Ministerul Transporturilor, domnul Grindeanu, a dat datoria atât prin ceea ce înseamnă funcţia de ministru al Transporturilor - te ocupi de transporturi, te ocupi de zboruri - dar şi prin reprezentantul pe care îl are în Consiliul de Administraţie al Blue Air - ca urmare a acestei Ordonanţe statul are un reprezentant în Consiliul de Administraţie şi are obligaţia de a monitoriza ce se întâmplă cu Blue Air.
Avea obligaţia de a nu lăsa această ţeapă să se extindă la sute de mii de oameni. Sunt sute de mii de oameni care au rămas cu banii daţi, sunt mii sau zeci de mii care rămân acum agăţaţi pe unde erau plecaţi sau nu se mai pot duce înapoi, unde au treabă, la muncă şi aşa mai departe, şi mai sunt cei care urmau să zboare peste două sau trei luni. Se minte în spaţiul public şi se spune că vor lua banii, dar nu mai au ce să ia de la Blue Air. Blue Air este în faliment, nimeni nu-şi va mai vedea banii de acolo, este exact ca la falimentul unei instituţii de credit sau financiare. Nu-și mai vede nimeni banii de la Blue Air. Domnul Grindeanu, care ar trebui să-și dea demisia după ce a făcut, am văzut că a ieșit și a spus că dă cinci milioane de lei la TAROM ca să recupereze câțiva din acești oameni. Este mult prea puțin. Țeapa este probabil de sute de milioane. Aici trebuie să se pronunțe organele care au competență despre cum a fost lăsat acest tun, această țeapă, această schemă piramidală să avanseze atât de mult. Probabil de acum 9 luni trebuia oprit și atâția oameni ar fi fost salvați, banii lor și suferința pe care o au în aceste momente”, mai spune liderul USR.
De asemenea, Drulă susține că ministrul Mediului, Tanczos Barna, ar fi trebuit să-l informeze pe premierul Nicolae Ciucă în privinţa situaţiei Blue Air. „Premierul trebuia să ştie. Înţeleg că premierul nu mai controlează acest guvern”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News