Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Călin Georgescu și-a șters toate postările de pe contul oficial de TikTok
WhatsApp
Decizie surpriză a candidatului pro-rus la alegerile prezidențiale anulate de CCR. Călin Georgescu și-a șters toate postările de pe contul oficial de TikTok. 

Călin Georgescu a făcut o mutare neașteptată pe rețeaua de socializare TikTok, acolo unde și-a și desfășurat majoritatea campanieie electorale. Acesta și-a șters toate postările de pe contul său oficial, care numără peste 361.000 de urmăritori, și a anunțat că, de acum înainte, își va transmite mesajele exclusiv prin sesiuni live.  

"Dragii mei, vă mulțumesc pentru susținere. De azi acesta este canalul meu oficial de TikTok”, a transmis candidatul într-un scurt videoclip. Aceasta este, în prezent, singura postare activă de pe contul său oficial, @calin.georgescu.real.  

Citește și: Georgescu se încurcă în explicații, după ce au apărut poze cu el și Potra la aceeași masă: "Nu-mi aduc aminte"

Campania masivă a lui Georgescu pe TikTok, finanțată din surse obscure 

 

Călin Georgescu a atras atenția publicului după ce și-a concentrat campania electorală pe TikTok, platformă pe care a colaborat cu zeci de influenceri pentru promovarea mesajelor sale. O analiză realizată de publicația "Le Monde" scoate la iveală detalii despre organizarea și finanțarea acestei campanii, care ridică semne de întrebare.  

Potrivit serviciilor române de informații, numeroase videoclipuri au fost distribuite de influenceri contactați prin intermediul platformei FameUp sau direct prin e-mailuri trimise de o agenție de marketing necunoscută, denumită FA Agency. Aceasta, deși se prezintă ca o agenție africană cu sediul în Africa de Sud, pare să fie gestionată din Varșovia, Polonia, conform investigațiilor jurnalistice.  

Legăturile FA Agency și suspiciunile privind influențe externe  

 

Jurnaliștii de la *Le Monde* au descoperit că FA Agency operează din birouri din Varșovia, utilizând o rețea de conturi pe Instagram și alte platforme sociale, care promovează campanii sub diverse denumiri. Angajații săi, majoritar ucraineni, sunt asociați cu sectorul de „affiliate marketing”, un domeniu semi-legal.  

Analizele tehnice ale site-urilor utilizate de FA Agency indică o posibilă legătură cu operațiuni de influență externe, iar rapoarte desecretizate de serviciile române de informații sugerează că nivelul de sofisticare al campaniei electorale desfășurate pe TikTok ar putea indica implicarea unui actor statal, cel mai probabil Rusia. Totuși, implicarea unui actor privat nu este exclusă, având în vedere utilizarea frecventă a companiilor private de către serviciile ruse pentru operațiuni de dezinformare.  

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Politică Vezi toate articolele
pixel