Bluesky este noua aplicație cu care fostul co-fondatorul și CEO al Twitter Jack Dorsey și-a făcut apariția, după ce acum un an de zile a vândut aplicația lui Elon Musk.
Aplicația care a fost lansată în februarie în versiune beta închisă pe iOS și luna aceasta pe Android, rulează pe o rețea descentralizată care oferă utilizatorilor mai mult control asupra modului în care funcționează serviciul și unde sunt stocate datele și unde conținutul este moderat, anunță cnn.com. Deși seamănă izbitor cu Twitter, profilurile, cronologia și culorile fiind aceleași, aplicația a câștigat popularitate în rândul jurnaliștilor, politicienilor și vedetelor mai ales din SUA.
Bluesky care se definește ca „o nouă rețea socială pentru microblogging”, oferă utilizatorilor posibilitatea de a putea pot posta și urmări scurte actualizări pe o cronologie. În acest moment Bluesky nu posedă în funcțiile de hashtag și nici mesaje directe.
Bluesky a fost format independent de Twitter, în perioada în care Jack Dorsey ocupa funcția de CEO al acestuia, și a fost finanțat de companie până când a devenit, în februarie 2022, o organizație independentă. De altfel, Dorsey și-a prezentat idea de aplicație într-un tweet, postat în 2019.
La finalul lui 2022, o alternativă a Twitter a fost oferită publicului, în ideea descentralizării unei rețele sociale, sub numele de Mastodon. Și Mastodon, și Bluesky atrage utilizatorii de Twitter frustrați de conducerea platformei de către Elon Musk. Acum, nu se poate spune dacă Bluesky are putere de rezistență sau își va pierde puterea așa cum a făcut Mastodon.
Bluesky, companie care anterior era cunoscută sub numele de App Annie, a fost descărcată de peste 375.000 de ori din magazinul de aplicații Apple, iar din Google Play Store de peste 100.000 de ori. Pentru moment, înregistrarea unui cont pe Bluesky se face doar prin invitație. Utilizatorii existenți primesc un cod de invitație pentru a-l distribui cuiva la fiecare două săptămâni.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News