Fabrica Audi din Bruxelles își va închide porțile la sfârșitul lunii martie 2025, fiind pus astfel capăt unei activități care a început acum 75 de ani. Decizia vine în urma eșecului negocierilor dintre conducerea companiei și sindicate privind un plan social, precum și după încercări nereușite de a găsi un investitor.
Ultima rundă de negocieri, desfășurată pe 11 decembrie 2024, a marcat un nou impas între părți. Audi a declarat că a făcut „compromisuri semnificative”, însă sindicatele au respins oferta îmbunătățită. Gerd Walker, directorul de producție Audi, a subliniat că firma este pregătită să abordeze direct angajații pentru soluționarea situației.
Conform companiei, oferta includea plăți compensatorii semnificative, dublul sumelor prevăzute de lege, ajustate în funcție de vechimea în muncă. De exemplu, un angajat cu 17 ani de experiență ar fi primit între 125.000 și 190.000 de euro brut, în funcție de poziție. De asemenea, Audi a propus un program de sprijin pentru găsirea unui nou loc de muncă. În ciuda acestor măsuri, reprezentanții angajaților au considerat oferta insuficientă.
Producția la fabrica Audi din Bruxelles va înceta la sfârșitul lunii martie 2025. Aceasta decizie vine după ce, în noiembrie 2024, ultimul investitor interesat din sectorul vehiculelor comerciale și-a retras intenția de a prelua uzina. Potrivit declarațiilor Audi, „căutarea activă a investitorilor s-a încheiat”.
Procesul de negociere a fost însoțit de demonstrații și incidente tensionate, precum incendierea anvelopelor, paleților din lemn și furtul cheilor de la vehiculele noi produse în uzină. În aceste condiții, relațiile dintre conducerea companiei și sindicate s-au deteriorat, iar perspectivele unui acord par îndepărtate.
Fabrica din Bruxelles a început producția auto în 1949. De-a lungul decadelor, aici au fost fabricate modele emblematice precum VW Golf, VW Polo, Audi A1 și Audi A3. Uzina a fost preluată de Volkswagen în 1970 și ulterior de Audi AG în 2007. Închiderea marchează finalul unei ere importante pentru industria auto din Belgia.
Decizia închiderii fabricii din Bruxelles reflectă dificultățile financiare cu care se confruntă Audi și grupul Volkswagen. Compania se confruntă cu costuri ridicate de producție și vânzări în scădere, în special pe segmentul vehiculelor electrice. Criza preconizată pentru 2024 a determinat Audi să negocieze cu consiliul general de întreprindere din Ingolstadt pentru evitarea concedierilor în Germania.
Închiderea uzinei din Bruxelles afectează direct aproximativ 3.000 de angajați, ale căror perspective rămân incerte după respingerea pachetelor compensatorii. De asemenea, închiderea subliniază dificultățile generale din industria auto europeană, aflată sub presiunea tranziției către vehicule electrice și a competiției globale.
----------------------------------------------------
Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp, atunci când apare o nouă știre de interes EXCLUSIV pentru românii din Germania, puteți intra pe grupul de WhatsApp al cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următorul link:
-> https://chat.whatsapp.com/IsdGvKkdEY4JJhueZBrtNW
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News