Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
ANAF a descoperit că o campanie care l-a promovat masiv pe Călin Georgescu pe TikTok a fost plătită din banii PNL
WhatsApp
ANAF a descoperit că PNL e cel care a plătit o campanie care l-a promovat masiv pe Călin Georgescu pe TikTok. 
sursa foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Jurnaliștii de la site-ul de investigații Snoop au aflat că ANAF a încheiat în aceste zile un control care a concluzionat că „acțiunea de campanie 'Echilibru și Verticalitate', de pe pe TikTok, a fost plătită din banii Partidului Național Liberal”, conform unei surse confidențiale, la curent cu rezultatul cercetării ANAF.

Informația a fost confirmată pentru Snoop din discuțiile și corespondența purtată chiar cu firma Kensington Communication, care a realizat campania plătită de PNL.

Firma a plătit 130 de influenceri cooptați pe platforma FameUp, dar susține că „forma generată de Kensington Communication a suportat unele modificări, care nu aparțin echipei noastre și nici nu avem cunoștință să fi fost solicitate de către reprezentanți ai partidului”.

Kensington spune că „hashtag-ul ales de compania noastră a fost #echilibrusiseriozitate, acesta fiind schimbat în platforma FameUp, fără implicarea noastră, în #echilibrusiverticalitate”. 

Numai că, în integralitatea ei, campania #EchilibrușiVerticalitate a fost creată pentru Călin Georgescu, se susține într-un document desecretizat al CSAT și într-un raport al al Expert Forum. 

Campania a adunat 2,4 milioane vizualizări, „unde influenceri îl descriu după un script copy-paste pe Călin Georgescu, fără a-l nominaliza, dar folosind caracterizările pe care și le face chiar el”, susține Expert Forum.

Vineri, 20 decembrie, în urma întrebărilor Snoop, firma Kensington, angajată de liberali, a recunoscut că această campanie a fost plătită de PNL, dar susține că a fost „o serie de brief-uri, destinate unor campanii de conștientizare a opiniei publice”. Kensington este deținută de Răzvan Săndulescu și Cătălin Dumitru.

În ultimele zile, la cererea Autorității Electorale Permanente (AEP), Fiscul din România (ANAF) a investigat finanțarea mai multor acțiuni de promovare pe social media, în campania electorală pentru alegerile prezidențiale. Promovarea s-a derulat în luna noiembrie, cu câteva săptămâni înainte de alegeri. Campaniile n-au fost marcate drept publicitate politică. 

Una dintre campaniile a căror finanțare a fost cerută de ANAF s-a numit #EchilibrușiVerticalitate.  

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Politică Vezi toate articolele
pixel