La 9 ani distanţă de la momentul inaugurării pistei, după zeci de amânări şi tergiversări, Aeroportul Internaţional Braşov va deveni operaţional la mijlocul lunii iunie, potrivit Radio România Actualități.
Primul aeroport construit de la zero în România ultimei jumătăţi de secol devine accesibil publicului larg la jumătatea lunii iunie. Momentan, sunt purtate discuţii avansate cu operatorii care doresc să îşi treacă Braşovul în portofoliu, iar până pe 8 martie trebuie ca întregul aeroport să ajungă la parametrii funcţionali, atât din punct de vedere tehnic, cât şi birocratic.
Inaugurarea Aeroportului de la Braşov va fi sinonimă cu dezvoltarea regiunii-centru, spun la unison specialiştii. Rămâne însă de văzut dacă preconizata deschidere de peste mai puţin de 6 luni a unei noi porţi de acces către Braşov va aduce cu sine şi o decongestionare a traficului rutier sau se va răsfrânge doar asupra atragerii de noi turişti din afara graniţelor.
„Nu ne dorim cel mai mare număr de turişti, ci ne dorim un număr de turişti care să stea cât mai mult în destinaţie, să fie un grad de ocupare cât mai mare, să aibă o durată a sejurului cât mai mare. Şi asta este ceea ce noi proiectăm pentru destinaţia judeţul Braşov şi în perspectiva deschiderii aeroportului“, a declarat Alina Ioana Szasz, manager public al judeţului Braşov, citată de Rador.
Situat la numai 15 minute de centrul Braşovului, noul aeroport internaţional va primi pasageri într-o clădire cu dotări tehnice de ultimă generaţie, 10 zone de check-in şi un spaţiu de 1.200 de metri pătraţi, cu posibilitate de extindere, investiţia judeţeană a Braşovului totalizând 130 de milioane de euro. Turnul de Control Virtual este unicul din România şi al doilea la nivel mondial şi va implica o serie de costuri reduse cu până la 50 de procente.
„Municipiul Braşov este pregătit pentru deschiderea aeroportului. Suntem şi noi la fel de încântaţi. Pe partea de mobilitate şi infrastructură deja se poartă discuţii în Asociaţia Metropolitană de Transport legat de cum se va face transferul de la aeroport spre municipiu“, a explicat Nicoleta Cîrjan, şefa Biroului Relaţii Externe, Turism şi Evenimente din cadrul Primăriei Braşov.
Primele curse charter vor fi operate de pe Aeroportul Internaţional Braşov peste aproximativ 6 luni şi autorităţile locale sunt deja în discuţii avansate cu mai multe companii aeronautice.
„România nu va avea incoming din vestul Europei dacă nu va dezvolta o pătură socială de cetăţeni proprii care să circule în România, ca multe pensiuni, hoteluri şi restaurante să-şi asigure traiul şi să poată să acorde nişte preţuri, să zicem onorabile, acceptabile pentru turiştii străini. Foarte mulţi români preferă să se ducă în Bulgaria, pentru că preţurile sunt mult mai mici. Aşa trebuie să facem şi noi, trebuie să ajungem şi noi la preţurile Bulgariei“, a declarat Dan Goicea, managerul şi fondatorul unei agenţii de turism care operează curse charter la nivel mondial.
România este un teritoriu aproape necunoscut turiştilor internaţionali, iar pentru a schimba această realitate este nevoie de bugete adecvate, după cum subliniază Adrian Voican, vicepreşedinte al Asociaţiei Naţionale Agenţiilor de Turism.
„Sunt trei miliarde de nopţi de cazare în Europa, noi avem nesemnificativ 30 de milioane de nopţi cazare la nivelul lui 2019 şi la 2021 - 20 de milioane de nopţi de cazare. Suntem sub 1%. Dar, asta este o veste bună, pentru că bani se cheltuiesc pe turism în Europa, doar să fim puţin mai atractivi. Şi nu e o problemă să dublăm sau să triplăm“, potrivit lui Adrian Voican, vicepreşedinte al Asociaţiei Naţionale Agenţiilor de Turism.
Anul trecut, în unităţile de cazare din România au fost înregistraţi 9,2 milioane de turişti, dintre care mai puţin de 10% au fost străini.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News