Aeroportul din Viena se bazează pe expansiunea operatorilor low-cost în ţările din Europa de Est pentru a-şi asigura creşterea pe termen lung, au declarat, pentru Reuters, şefii instituţiei.Anul acesta, Aeroportul din Viena va introduce aproximativ 20 de noi destinaţii, inclusiv Cluj (România), Tuzla (Bosnia şi Herzegovina) şi Charkiw (Ucraina).
Operatorul aeroportului din Viena, care concurează cu Munchen, Zurich şi Frankfurt, şi-a intensificat eforturile de a capitaliza apropierea sa de Europa de Est, după ce colapsul Air Berlin l-a lăsat fără o sursă importantă de venit. Subsidiara austriacă a Air Berlin - Niki - avea o cotă de 15% din traficul Aeroportului din Viena.
Pentru a atrage noi companii aeriene, grupul a introdus o schemă de subvenţii, care a fost bine primită de operatorii low-cost. Chiar dacă subvenţiile afectează veniturile per pasager ale aeroportului, vor asigura o creştere sustenabilă, a afirmat Julian Jaeger, co-director al aeroportului din Viena, într-un interviu acordat Reuters.
"Nu vom reuşi să compensăm pierderea Air Berlin fără aceste subvenţii. Sunt sigur că vom înregistra o creştere solidă în 2018 şi în 2019", a declarat Julian Jaeger.
Se estimează o creștere cu 16,5%
Operatorul aeroportului din Viena estimează că în 2018 profitul va creşte cu 16,5%, la 148 de milioane de euro, vânzările urmând să depăşească 770 de milioane de euro. De asemenea, numărul de pasageri ar urma să crească anul acesta cu 6%, după un avans de 4,5% anul trecut.În ultimii ani, companiile low-cost, cum ar fi easyJet, Eurowings (Lufthansa), Wizz Air şi Vueling (IAG), au lansat sau şi-au extins serviciile în Viena.
În martie, Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa, a anunţat că va achiziţiona o participaţie la noul operator aerian Laudamotion, ajutându-l pe Niki Lauda să aibă succes cu noul lui proiect şi extinzându-şi, astfel, prezenţa în Germania şi Austria. Austriacul Niki Lauda, triplu campion mondial de Formula 1, a anunţat în decembrie achiziţionarea Niki, compania aeriană pe care a înfiinţat-o în 2003 şi a vândut-o Air Berlin în 2011. Noul nume al companiei este Laudamotion.
Limitare în privința zborurilor pe distanțe lungi
Jaeger se aşteaptă la extinderea suplimentară a activităţii operatorilor low-cost pe distanţe scurte, dar apreciază că potenţialul pentru zborurile pe distanţe lungi este limitat."Avantajul major pe care îl au operatorii low-cost la cursele aeriene pe distanţe scurte nu există la zborurile pe distanţe lungi", a declarat Julian Jaeger, referindu-se la costurile mai scăzute cu combustibilul şi cu echipajele la cursele aeriene pe distanţe scurte.
Redresarea economiilor din Europa de Est, inclusiv Ungaria, Cehia, şi Slovacia, a dus la creşterea numărului de pasageri la Viena, a afirmat Guenther Ofner, care conduce aeroportul împreună cu Jaeger.
"Aceşti oameni devin din ce în ce mai bogaţi şi unul dintre ei ar putea ajunge la concluzia că Aeroportul din Viena oferă oportunităţi excelente de creştere în următorii ani", a explicat Ofner, adăugând că se aşteaptă la un avans al numărului de pasageri din Asia şi Europa, în special pensionari bogaţi.
Modernizarea şi extinderea până în 2023 a terminalului 3, evaluată la 500 de milioane de euro, va majora veniturile per pasager la 3 euro, de la 2 euro în prezent, au declarat şefii Aeroportului din Viena.
Veniturile per pasager se ridică la 3,7 euro la aeroportul din Frankfurt.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News