"Ne bucurăm că Ministerul Muncii, prin ITM Bucureşti, a început să verifice contractele de muncă ale şoferilor pentru care angajatorii nu plătesc taxe şi impozite. E bine şi mai târziu, decât niciodată. Noi am atras atenţia autorităţilor, de nenumărate ori, în legătură cu bătaia de joc la adresa tuturor românilor, a statului român, a legislaţiei naţionale, prin sfidarea legislaţiei din domeniul muncii, dar nici măcar nu am fost luaţi în serios, în ultimii şapte ani. În timp ce noi, transportatorii autorizaţi, plătim taxe şi impozite, respectând legislaţia, ni s-a băgat pe gât concurenţa neloială din partea acestor firme care au intrat pe piaţa din România călcând în picioare toate legile, inclusiv legislaţia muncii. Ei îşi permit, de aproape opt ani, să lucreze cu şoferi pe care îi declară 'parteneri'. Ce fel de parteneri sunt angajaţii plătiţi la negru? Nu a deranjat nimeni, timp de şapte ani, aceste firme de transport care au beneficiat şi de lege specială în domeniul transporturilor, ceea ce nu e normal să se întâmple în niciun sector economic. Dar îşi bat joc inclusiv de angajaţii pe care îi plătesc şi prost şi fără a le da drepturile garantate de legislaţia muncii. Sub pretextul că le sunt 'parteneri', îşi permit să nu le plătească asigurările sociale, asigurările de sănătate şi contribuţiile pentru pensie, păcălindu-i pe oameni că astfel sunt liberi şi au avantajul că îşi pot organiza singuri timpul şi activitatea, ca parteneri în afacere. De fapt, ei păcălesc şi statul şi angajaţii fără contract de muncă", susţine Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.
Inspectorii ITM Bucureşti au depistat, la sfârşitul săptămânii trecute, o primă companie din domeniul transportului de persoane care avea 827 de angajaţi fără contracte de muncă. Respectiva companie a fost amendată cu 200.000 de lei. COTAR atrage atenţia că această situaţie nu e singulară.
"Chiar aceste firme de transport 'alternativ' s-au lăudat, în comunicatele lor de presă, că folosesc oamenii ca 'parteneri', nu ca angajaţi (...). Toţi 'şoferii parteneri' ai firmelor de transport 'alternativ' lucrează, practic, la negru, în România, pentru că nicio astfel de firmă nu a încheiat contracte de muncă pentru şoferi. Îi recomandăm ministrului Muncii să se ţină de cuvânt şi să intensifice controalele, mai ales pentru că are deja la dispoziţie o bază de date a şoferilor care lucrează fără contracte de muncă: este baza de date a licenţelor (copii conforme) de transport alternativ din fiecare localitate. Doar în Bucureşti sunt peste 20.000, din care ITM a descoperit doar 827", se mai arată în comunicat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News